Tuesday, July 27, 2010

{*MA CUPCAKE*}

****DAIYAN ISKANDAR HARITH****

Memula dapat tau aku peknen kan putak pusuk ni..adoi..nak rebah ke bumi rase nyew...dah ader dalam perut..nak tanak kene kuarkan jugek..takut campur gumbira die tuhan je la yang tau..mase ngandungkan ean ni..skit la punyew senang,ALHAMDULLILLAH..alah tadek langsung..kuat lagik ader..patutnyew sudah bekurun aku buat blog ni..boleyh update pengalaman ngandung dari trimester petame..sampai la taim branak..tapi tu le...ader sedikit pemalas n sengal..lemme intoduce u ma baby,my swit heart n ma everytink..

1st day..silap..5 jam tak sampai lagik mase ni...tido ajew..lahir pukul 4.12 am/30 april 2009..rase macam tak pecaye je dah ader anak..mamat ni la yang slalu duk begusti dalam puyut tu...teringat lagik mase nurse nak bawak haku ke katil tu tanye..ni anak awak ke...sambil menunjuk ke arah seorang baby.."bukan kataku" (anak aku puteh la,tgk kulit mak la..huhu)mase pangku ean la air mate aku mule beberai..waduh..begini upernye jadik mak (insap beb..banyak dose aku ni)sian mak..tak tido bile dapat call aku dah masuk labour room..dan2 subuh2 hari die bakarkan ikan..i love u mak

2nd day...tido~~~~memanjang...baru 2 hari da buat lawak..bunyik guruh skit la punye kuat die tak tekejut..bunyik kentut sendiri..mengelupor terperanjat..


da becho dah..mase ni 3 bulan...bulat je mcm tomatoman...asal org jumpe cakap muke bapak..skek2 muke bapak..deyhh..kuar ikut mama la deyh...

banyak sangat la gambo si cikandar harith ni..mama sumbat je la gamba die ye..cite banyak kang bencik plak org nak bace..(tapi besepah la yew)harap maklum

*majlis cukur jambul kat johor*
kat johor..geng2 marhaban dorang gegurl makcik2..so aku la yang kene bowok titel pompom ni..pes taim..mane aku tau..bile setat ke upacara mencukur meka ni suh pusing 3x,,pusing 3 kali?mcm maner...soang makcik ni suh pusing kanan ke kiri..soang lagik kiri ke kanan..aku n koncu2 bunge rampai dah mengelabah..pe lagik..dengan kuase kude..aku maraton keliling mokcik2 tu...tetibe "bik atie"(yg cute baju kuning tu pegang aku)jangan laju sangat sayang...ngee...mane tau..mengelabah..owh..lupe mention..*EAN pakai baju maktok jahit


ean pakai celak..hehe..tadek baju sebab panass


**reunion mama kat TC**

ean ikut mama pg reunion skolah kat tc..mase ni ean tak sampai 2 bulan lagik rasenyew sbb mama tak setat keje lagik..sampai2 je tc..bukan aku yang meka terpa..ean dulu..*subbb.rase nak balik je mase tu..

ean lagik


**botak da pale ye**

ni picha sebelom.....


 
tadaaa...papa cukur sendiri pale ean..papa tanak bawak pg kedai sebab takut pale ean luke..(kalo luka anak aku biar kat tangan aku..org lain JANGAN kate papa) 



**gambang waterpark**

wa..ean ngan kawan die..aqil..tapi aqil takut air macam mande nak mandi ni..

haa..kite ade pelampung..awak ader?..huhu..semangat etoik aku mencarik pelampung ni..rasewnyew aku la org pes pakai neckfloat ni kat kuantan..uhuuhuu..ean punyew pasai..carik..jangan tak carik..
ean with aqil (aqil son of usop n zie)zie <--banyak share pengalama togeder sejak budak 2 orang ni dalam perut lagik..suka2..duka2..ader blake..bini kepade usop <--kawan kepade papa ean,duduk umah ujung skali tapi telah bepindah setelah rumahnya dirampok oleh bajingan..
 eyhh...tersemak plak..(main air lupe dah anak)


**demam**
alahai..1st taim demam si ean ni..sian sangat..lebek2..adakah kerana kurang minum susu gantung ibu membuat kan ean slalu demam..adoii..can't stop blaming myself
uhuk..uhuk..


**raye**
1st taim ean beraye..mase ni umur ean 4 bulan..maktok jahitkan ean baju mayu kale biru..tomey je..raye taun lepas ean raye kat kebun moyang kat jerantut..
muke otai

with mama n papa

ngan tok long..(mama suh amik ni..nanti tok long da tadek..boleyh buat kenangan)



**kuantan parade**

 hehe..tecik je mulut..
ske sabotaj mama..dengki..
vroomm..vromm..


**Ean at langkaweee**
 haku letak skek 2 je lah..kat pap punyew fotopages banyak..huhu
kat taman burung
dalam cable car(tegantung tinggi ni..papa gayat..huhu)


**Ean at Terengganu**
mase ni musim tengkujuh,taun lepas..tok papa ader meetink kat ganu..so..mama n papa join sekapal la..lepak penthous tu..rugi tak sumbat ramai-ramai..huhu
masjid kristal u allzz

nak jatuh la topi ni atok..
tutup pale..tutup pale..tejuk ni..
ha..tipu la mama tu..sorok coklat pompom yew

No comments:

Post a Comment