Tuesday, January 11, 2011

{*tolong~~~~hakek guhi hi~~*}


**toothache**


hakek tau.....uhukk..

adoi laaa......5 hari duk tersandar kat umah sakit gigi punyew pasai.. nak mati rasewnyew..tapi bile ingat sakit tu pencuci dose..lega skek lah.. sakit beranak lagik besh la..sakit gigi tak besh.. nak makan pun tak leyh... mulut bebau plak tu..chitt..!

haa..ape... 27 bawu nak tumbuh gigi..a'ah yew... dah tua erk..same naik ngan si ean dah..huhu


haaaa...bengkak mcm ni lah... tapi ni bukan mulut koi ni..hehe..

sakek siyesshit...sib baik papa ean ade jage kan..acheh... me tak leyh makan..nak minum air pun tak leyh.. main telan pain killer je..naik weng kepale ni ha OD..

Dr Aimi berkata,

"beberapa tanda geraham bungsu yang bermasalah adalah mulut sulit dibuka, demam dan kelenjar bengkak. Beliau berkata, jika kelenjar membengkak maka sudah terjadi infeksi yang disebabkan oleh gigi dibagian atas menggigit gusi di belakang geraham bungsu dan pasien akan merasa sakit ketika membuka mulut.

“Mula-mula bengkak di kawasan gusi dan ini boleh menyebabkan sakit tekak. Kelenjar bawah juga akan rasa sengal. Jika tidak dirawati bengkak akan menjadi lebih besar dan pasien menjadi demam,” katanya.

Ketika gusi membengkak hingga ke bagian kerongkongan, maka kemungkinan besar akan membahayakan pernafasan sehingga pada umumnya anjuran yang diberikan adalah untuk mencabut gigi geraham bungsu tersebut. Adapun pencabutan gigi tidak dilakukan ketika gusi masih membengkak, melainkan diberikan perawatan antibiotic terlebih dahulu agar bengkak dan radangnya mereda. "

di potostet dari

hehehe...

so..kepade sape2 yang penah rase sakit gigi lagu mane taniah la..memang nikmat..yang tak rase lagik..tunggu lah taim anda..tapi me penah bc 1 artikel die kate..kalo gigi tu tumbuh santik.tak rase sakit langsung pun..kire2 dah cukup 32 je gigi erk..huhu..

*bila sakit*

mcm "batu belah~~batu betangkup~~tangkup lah aku~~telan la aku~~"
versi doktor gigi
"tuan toktor tolong la saye~~~~cabut la gigi ni~~~cucuk la ubat ape nak cucuk pun~~~~nak matikan saraf ke..nak pasang braces ke buat lahh tuan toktor..nak mati dah rasewnyew ni..~~"

* dah baik skit*
 (sebab telan pain killer kan)

ermm..ayang..org dah baik..tak yah la pg kinik..heee...


ha truth is..aarr..  i'm aaa DENTAL PHOBIA


tanakkkkkkkkkkk~~~siyesss..nak gelak,gelak lah....kalo aku tak takuk toktor gigi dah lame aku pakai braces..tak lah aku auta mase mak suh buat dulu..huhu.. padahal braces tu buat lawo ye dok..huhu

huh..ok..i admit it

tapi..nak kene jage la jugak gigi kan..ti kalo dah gugur 1-1..dah kene pakai gigi palesu..tanak lah... (lari laki koi kang) gigi die buruk jugak mcm mane..hehehe..


hai makcik..santik la gigi u...











2 comments:

  1. aku ske tang makcik tuh..20thn nnti aku jpe ko mayb cm makcik tuh kot..akibat xmoh gi jpe doktor gigi..ekekekeke..

    ReplyDelete
  2. eyhhh..ko..aku dok la mcm tu sokk..aku pakai gihi emas lah..kuikuikui..

    "hai ili..blink..blink"

    ReplyDelete