Wednesday, November 3, 2010

{*sudah la sudah*}

**i'm hungry for changers**


i need 2 change....aku kene ubah sikap aku..buang pangai buruk..buang all da -tive thinkink..buang sumee...!!!!!...hadiui..lately kepale jadik semak...Sumtink in me need 2 change n it needs 2 happen real soon. I'm like at the end of my rope wif everything these days. I'm flustered, rattled, confused, agitated, frustrated, numb, drained, stuck..wargghhhh.. (agaknyew aku kurang ingat tuhan kut..banyak ikut kan perasaan je..Astaghfirullah al-Azim,aku mohon keampunan mu ya ALLAH)
 oleh hal yang demikian..aku kene lah membantu dirik aku sendrik dari membuat dosa-dosa kering yang tak pasal bagi semak kat aku sendri...aku kene berpade dalam bekawan...aku kene kawan kemarahan dgn banyak besabor..tutup mulut darik melezer org..ha..tu yang pentink...(sampaikan ader fren ni..block aku dari fb die..agaknyew die ingat aku fire kat die kut..tapi....kaloo bkn die yg anto email ngarut2 tu nape die nak block aku...ermm --------------**hah!!!jangan nak stat pk bukan-bukan dhila!!biar kan ajew die..)  <----haaa tu la kadang2 dailog antare dla semase setan dan dla yang tetibe berubah menjadi buk peri..haha


ngaaa..kakut..anti tuhan bagi balasan tau kalo mulut jahat...
kite nak jadik budah baik.. (woi..ape kene mengena budak cute ni ngan ko dhila..!)opss...
haa..gamba ni baru betui..sejuk je tengok kan.....kan..

kehadapan sahabat2 yang kecik hati kerane mulut2 aku tu..sori bebanyak erk..kadang2 tak bemaksud pun cume keserabutan melanda jiwa..aku nak jadik isteri solehah...sahabat yang baik..hambe yang sentiase bersyukur akan nikmat dari yang maha esa (ayat touchink skek..) yang sentiase beringat mati itu ader n amalam akan dihisab..no kona-kona ya..

aku banyak dapat kate semangat dari kawan2 n (setan2 pun ade gak) mcm2..ader yang cube membantu ngan bagi banyak nasihat (which is good) n tak lupe jugak yang makin menambahkan api kemarahan aku n meguji tahap keimanan la senang cakap (wiliii baddd badd ya..notty) tapi ape kan daye aku manusia..bukan malaikat.. 

wow..seksi nyew setan ni...haha (hiasan sahaje je..)
 
sesunguhnyew untuk berubah nak jadik baik ni bukan susah pun..tapi aper yang perlu dulu adalah jangan berhenti berbuat baik sesame manusia.. (biar kan ajer ape yang die nak buat kat kite) berkata yang baik-baik (bile mulut tu nak culupas cepats2 beristifar) berpk yang baik-baik dan bersangka yang baik(ni la yang sentiasa aku buat..tapi apakan daya..benteng iman kurang kukuh) haha...ayat-ayat tu aku copi kat artikel..maklumlah nak berubah korek la artikel2 n kisah2 tauladan untuk panduan..cewah..
 
ader lagik....
 
teruslah meneruslah baik..nampakkan yang anda tekad mahu berubah jadi semakin baik dan terus menereus bertambah baik.. aku ni sebenarnyew bukan nak baik dari segi akhlak je..aku nak bagik bagus dari seme segi..berpakaian..hubungan sesame manusia n yang pentink hubungan aku ngan sang pencipta..
 
 sambung balik...
 
biar kita berbuat baik lalu perbuatan baik kita itu membuat kita berasa bahagia dan gumbira..andai kata kite berbuat baik kemudian kite merasa tertekan setiap kali melakukan kebaikan..itu petanda besar kita langsung tak dapat mengubah diri menjadi lebih baik.. (no..no..no...) kita dah berbuat baik,tapi fikiran kita dan hati kita penuh dengan sangkaan buruk berisi sangsi,kesannya...kita dibalas dengan keburukan-keburukan yang tidak kita sangka.... uwaaaa....
 
now
 
i wanna be a gud gurl..wife..fren..n everytink...doa kan aku menjadi soang yang baik budi pekerti..bukan betudung ajew..tapi pangai cam ..... !!contoh tak baik tuk anak aku..!isshhh..ishhh...







 
 
 





No comments:

Post a Comment